onsdag 19 januari 2011

Livet misshandlar sina offer skoningslöst & jag tänker då fan inte vara något offer!

Hur ända in i helvete fördriver andra arbetslösa sin tid?
Jag har så slut i idéer att jag kräks snart.
All min vakna tid, det vill säga från & med ca 07 på morgonen går åt till att söka jobb, städa, diska, laga mat & mellan varven surfa på skitsidor.
Jag tror ta mig fan att jag förmultnar snart.
Jag som person håller så sakta på att tyna bort.
Vart finns glädjen egentligen?
Vart finns glädjen i att helgen kommer for an example.
Jag ser ingen jävla glädje i helgen what so ever!
Det enda jag ser & känner är ytterligare med tid som på något vis & något sätt måste fördrivas, bara för.........att.
Allt snurrar på i samma evighetshjul oavsett vart man befinner sig & det börjar så sakteligen att ta ut sin rätt.
- I am so damn frustrated that half had been enough and left over!
Jag tror jag pratar för många arbetslösa när jag säger att vi blir alla håglöst jävla hopplösa eftersläntare i vårat fabulous society av denna situation..
Jag är trött, jag är orkeslös, jag finner knappt ord att bilda detta inlägget.
Idag känns det som jag har gett upp.
Idag känns det som jag kommer skita i allt.
Jag vet också att jag inte kommer att göra det, men just känslan i skrivandets stund känns ganska övermäktig.
Det är lätt att "se tillbaka" på det gamla & bara låta sig dras med.
Dras med i det där livet där man högaktningsfullt sket i vad som hände.
Det som hände det hände & det som inte hände uteblev.
Nu fungerar ju inte livet riktigt på det sättet utan man måste ändå, gång på gång resa sig upp & borsta av sina knän.
Plåstra om själen & damma av sitt jävlar anamma.
Men för att vara ärlig & med handen på hjärtat så känner jag mig ganska trasig just nu.
Just nu finns det inget lim i hela världen som kan hålla ihop någonting.
Jag är trött, jag är ledsen, jag är orolig, jag är fundersam, jag hoppas, jag jobbar på,  jag försöker & allt detta samtidigt.
- Partly as hell to stumble when walking through the darkness.
Sen finns det dom som sitter & gnäller över att dom inte kan köpa den senaste hippaste prylen som precis har manglats ut på den kommersiella marknaden.
- get a grip of reality for fuck sake, det finns faktiskt värdsligare problem.
Större problem som drabbar fler & fler människor!
Det finns dom som snart inte besitter någon ork & kraft att ens försöka ta dom där stegen framåt.
Fan vad irriterad jag är!
Men irritation kanske är bra i detta läget, det får mig iallafall att känna & tycka någonting.
Livet misshandlar sina offer skoningslöst & jag tänker då fan inte vara något offer!
I morgon är en annan dag!!! 
Men en liten parentes bara
- Ett stort tack till våran gyttjejuckande regering som verkligen tar hand om det svenska folket.
För väl inne i arbetslöshetens fas nummer 3 kommer ju en del att få tillgång till dessa "fantastiska utdelade slavarbeten"
Hipp hipp hurra för dom som röstade så jävla bra!






Tack för ordet!

Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar