onsdag 5 januari 2011

Dr glove is allowed to stand aside for a while

Idag skulle jag ha skrivit om sjukvården men istället får Dr Glove stå åt sidan ett tag.
Nu måste jag istället koncentrera mig på farsans cancerstrålning & den kommande flytten.
Att flytta väcker någon slags panikkänsla.
Hur ska vi få ihop allt & vilka kan tänka sig att hjälpa till?
Ingenting är så välplanerat som en flytt.
Man tror sig ha läget under total kontroll för att sedan upptäcka att det inte alls kommer att gå lika smidigt som i tanken.
Vi packar, sorterar, rensar ur, märker upp & analyserar.
Jag har dock flyttat så många gånger att jag rimligtvis borde vara något av en expert på området.
- Men icke!
Planen är iallafall att flytta 2 bohag till ett ställe på 4 timmar för att få ned kostnaderna med en rutt fram & tillbaka på ca 4.5 mil.
But what the hell, jag har alltid levt mitt liv i 380 kilometer i timman så detta borde funka.
Flyttstress är det sista farsan behöver ha i nuläget!
Han ska bara koncentrera sig på att bli frisk.
Därför tar den ohängda dottern på sig moment 22 & ser till att detta löper på så smärtfritt som möjligt!
- so keep your fingers crossed that it runs smoothly on January 21


Ina

2 kommentarer:

  1. Naturligtvis blev jag den förste som lade till att följa denna blogg.

    Kram på dej Ina.

    SvaraRadera