onsdag 19 september 2012

Life goes on

Så här är det va!


Livet går vidare, likaså klockan.
Känns som jag nyss kom hem från jobbet efter en (självklar) vansinnes busstur med illaluktande, skräniga, obscent genomkorkade gremlins till studenter, vars enda mål här i livet verkar vara det senaste inom telefoni, datorer, fylla, samt underutveckla ett inbördesspråk med nya uttal på ja ba, du ba, vi ba & så jävla fett najs ba.
Det vore FETT JÄVLA NAJS BA om ni någon jävla gång kunde hålla KÄFTEN!
Så!
På bibliotek är det strängeligen förbjudet att föra oväsen, men i ett trångt jävla utrymme, som på en buss, ja där är det helt okej att gapa & skrika över halva busssen.

På hemresan från jobbet satte jag mig relativt långt bak, tror ni inte på fan att, nästan längst fram (ni som har åkt stadsbuss, på de flesta sådana finns det ofta sk fyrsäten, alltså även 2 säten mittemot) satt det ett gäng med fyra finniga studentskor, & som dessutom skrattade helt hysteriskt, kastade med hår, mobiltelefoner & som tamigfan hördes i hela bussfan.

Irriterande?
- Nej inte till en början.
MEN
- Är man tvungen att sitta & lyssna på detta i nästan fyrtio minuter, ackompanjerat med andra imbecilla gremlins, ja då blir det tillslut förbannat jobbigt.

& nej jag är inte grinig, jag är förbannad,  om någon nu mot förmodan ville veta, om inte så skiter jag i det med,

Nu blir det lugn & ro i hemmets stilla vrå med kaffe i min hand.

Ledig, hmm, i morgon & arbete fredag, lördag, söndag.

Allt vore perfekt i denna kaotisk värld, om det inte vore för gremlins & annat löst folk.
Men nu ser det dessvärre inte ut på det viset & just därför till önskar jag mina fina, vackra undersåtar en alldeles fabulös Onsdag kväll.

Andra går & stoppar en avgasslang i munnen, alternativt 2,  hoppar jämfota ut från ett stup & alternativ tre, utrotar varandra!
Tack igen dåra för visat intresse!


Miss Ina S

Ps, jag fick middag när jag kom hem, dock blev det bara mos, eftersom den stekta korven inte räckte till tre.
Men visst är det väl ändå tanken som räknas, and shit happens, & vad är väl en korv i det stora hela?
Döm själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar